logo
logo

Installeren Plus, Pro, Premium

Als je een Plus, Pro of Premium versie hebt aangeschaft voor de extra mogelijkheden, dan kun je die pro versie naast de basis versie van Paytium installeren. De basis versie van Paytium moet gedeactiveerd en verwijderd worden. Deze is niet nodig voor de pro versies. Gegevens in de basis versie zullen bewaard blijven (in de database) en ook direct beschikbaar zijn in de pro (Plus, Pro of Premium) versie. Lees verder en altijd eerst een backup maken.

Safari: if you are using the default browser “Safari”, please go to Preferences and disable ‘Open “safe” files after downloading’ Otherwise Safari will automatically unzip the installation package.

Van basis naar de pro versies (Plus, Pro of Premium)

  1. Download de pro versie (Plus, Pro of Premium) van Paytium (tabblad Downloads) vanaf deze website.
  2. In je WordPress admin ga naar: Plugins > Nieuwe plugin > Plugin uploaden.
  3. Upload en activeer de nieuwe Paytium versie.
  4. Vul je licentie in om updates te ontvangen.
  5. Plaats een test betaling en controleer dat alles naar wens werkt.
  6. De gratis basis versie van de Paytium plugin moet verwijderd worden,
    deze is niet nodig.

Let op: Altijd eerst een backup maken!
Let op: de basis versie van Paytium moet gedeactiveerd en verwijderd worden. Deze is niet nodig voor de pro versies.
Let op: Gegevens in de basis versie zal bewaard blijven (in de database) en ook direct beschikbaar zijn in de pro (Plus, Pro of Premium) versie.

Binnen de pro versies (Plus, Pro en Premium)

Stappen voor het upgraden binnen de betaalde Paytium versies

  1. Volg de instructies zoals hierboven vermeld vanaf punt 2
  2. Als je wilt upgraden doe je het zo:
  • Login in je account
  • Ga naar “Licenties”
  • Klik op “View Upgrades”
  • Klik op “Upgrade License”
  • Na het voltooien van de betaling kan je de nieuwe plugin downloaden
  • Je betaalt dan alleen het prijsverschil tussen die versies.

Let op: om te voorkomen dat er 2 abonnementen blijven bestaan is het altijd aangeraden in je account te checken. Als dat het geval is mag je dan mailen naar support@paytium.nl . Voeg dan in je mail het volgende toe:

  • Voornaam en achternaam van degene die de account heeft aangemaakt.
  • Het e-mail adres dat werd gebruikt om de account aan te maken
  • Datum en transactie/betalingscode
  • Licentie versie van en naar Plus, Pro of Premium

FAQ : Kan ik mijn licentie downgraden?
Downgraden met een lopende licentie is niet mogelijk, wat je wel kan doen is het tijdig opzeggen (De opzegging moet minimaal 30 dagen voor de verlengingsdatum via support@paytium.nl ontvangen zijn) en vervolgens een andere licentie aanschaffen.

FAQ: Je wilt graag upgraden naar de Pro of Premium versie, maar je ziet geen optie in het overzicht of het lukt je niet?
Mail gerust naar support@paytium.nl

Paytium overzetten/verhuizen

Veelgestelde vragen en natuurlijk ook de antwoorden:

FAQ: Moet ik alle data van paytium mee laten verhuizen naar de nieuwe website?
Ja, als je ze wilt meeverhuizen naar de nieuwe site is dat verstandig ja.

FAQ:Moet Paytium van de oude website worden verwijderd?
Moet Paytium opnieuw worden geïnstalleerd op de nieuwe website met de nieuwe domeinnaam?
We weten niet of je de installatie van Paytium op de een of andere manier gekoppeld hebt aan paytium.nl accounts.
Als dit wel het geval is moet je er misschien iets aan doen en hoef je misschien niets te verwijderen of opnieuw te installeren.

Is dit niet het geval verplaatst je bestanden en database naar je nieuwe host/site. Dat zou goed moeten zijn.

FAQ: Iets doen met Mollie?
Je hoeft niets met Mollie te doen, bewaar je API-keys gewoon in Paytium instellingen.

FAQ: Wat te doen met je Paytium data en je database?
Alle Paytium-data is opgeslagen in je database. Als je je bestanden en database houdt zoals ze zijn, zou alles in orde moeten zijn om mee te verhuizen.

FAQ: Je licentie en je Paytium betalingen data (vorige betalingen)overzetten, omdat je website compleet aan het verhuizen of opnieuw aan het bouwen bent?
Paytium slaat alles op in de WordPress posts tabel als custom post data. Als je dat wilt overzetten moet je een export/import doen van de pt_payment post type, of alle posts overzetten.

Als het een schone site is waar je opnieuw wilt installeren: dat kan ook, gewoon Paytium opnieuw installeren.

FAQ : Hoe maak ik mijn factuur aan?
Log in je account
Ga naar :
https://www.paytium.nl/account/
Vervolgens naar “Factuur aanmaken” en maak je faktuur aan.
Vervolgens opslaan en genereren.

Tip:
Het is wel altijd aan te raden eerst een backup te maken voordat je plugins e/d update/installeert/verhuist.

Tip:
Nieuwe versie installeren
Na een nieuwe versie update gewoon de nieuwe versie installeren.
Al je bestaande gegevens blijven sowieso bewaard.
Om de nieuwe versie te installeren moet je de bestaande plugin de-activeren, verwijderen, dan nieuwe installeren en activeren. Maak altijd eerst een backup!

Tip:
Een nieuwe code laden
Verwijder je browser cache om er zeker van te zijn dat je de nieuwe code laadt:
https://www.wikihow.com/Clear-Your-Browser%27s-Cache

Tip:
Niet mogelijk om de nieuwe Paytium versie te activeren en/of een foutmelding bij updaten?

Er is hoogstwaarschijnlijk een plugin die conflicteert.
Eerst door je plugins lijst te gaan, ze aan/uit zetten om mogelijke conflicterende plugins te vinden. Zoek zeker naar oudere plug-ins die mogelijk niet langer onderhouden of ondersteund worden.
Er kunnen compatibiliteitsproblemen optreden bij gebruik van deze plugins met de recentere versies van WordPress. Vermijd plugin’s met melding: ‘This plugin has not been tested with the latest 3 major releases of WordPress’
Schakel de plugin uit en probeer je Paytium update weer.
Altijd eerst een backup maken!
Als je denkt dat hebt toch wat anders is mail us naar support@paytium.nl Het beste/veiligste optie is om een backup van je site te ontvangen, de Paytium versie # die je wilt updaten en een lijst van je plugins die je gebruikt.
Dit is natuurlijke nadat je eerst alle plugins zelf controleert, lees boven.
Vertel ook even bij vanaf welke Paytium versie # je aan het updaten bent Stuur ons het volgende mee in je email om uit te vinden waarom.
De foutmelding tekst die je ontvangen hebt Een backup van je site is nodig De zelfde plugin versie die je nu hebt Een lijst van al de plugins die je gebruikt Vanaf welke Paytium versie nummer je aan het updaten bent.

Heb ik wel de laatste versie van Paytium en waar vind ik die?

Je hebt drie mogelijkheden:

  1. Updaten vanuit WP
    Op een bepaald moment zie je de update verschijnen in
    WordPress of ga naar : https://nl.wordpress.org/plugins/paytium/
    en klikt op download dan zie je staan : Wil je ‘paytium (versie).zip’
    downloaden? Download.
    Als je dan bij Plugins > Geïnstalleerde plugins ook je geldige
    licentie code hebt ingevuld, verschijnt er een knop “Updaten” of
    “Nu bijwerken” en als je daar op klikt dan doet WordPress de rest.
    Zoals bij andere plugins dus.
  2. Updaten met een actieve licentie:
    Vanuit je account:
    Ga naar Account>tabblad Licenties ziehier je licentie code .
    Die heb je nodig voor updates en kun je invoeren onder
    Plugins>Geïnstalleerde plugins>Paytium.
    Upload de nieuwe versie.
  3. Geen actieve licentie ?
    Ga naar: https://www.paytium.nl/handleiding/starten/
    > Via de dashboard van je WordPress website
    > Vanuit Paytium Plus, Pro, Premium: https://www.paytium.nl/handleiding/installeren-plus-pro-premium/
    Het is (altijd) verstandig eerst een backup te maken.
    Vervolgens updaten.

iDEAL + WordPress nieuws

één email per maand • informatief • eenvoudig afmelden

Please wait...

Bedankt, je bent succesvol toegevoegd aan de nieuwsbrief!

WordPress expert

Paytium is ontwikkeld door David de Boer

Het bedrijf bekijkt de technologische ontwikkelingen vanuit het oogpunt van de eindgebruiker. Het accent ligt op toegankelijkheid en gebruikers mogelijkheden.

Mail gerust naar support@paytium.nl